Kritik del 1

Japp, nu tänker jag faktiskt skriva vad jag tycker om Tokio Hotels nya låtar från Humanoid! tänker dela upp den i två delar!


Noise/Komm
När jag hörde låten första gången blev jag rent chockad, väntade mig inte att det skulle låta så. Jag gillar båda verisonerna lika mycket, tycker om den elektroniska ljudet från början, en lugn låt på något vis

Darkside Of The Sun / Sonnensystem
Min favoritlåt! Jag älskar introt i låten, jag vet inte vad instrumetnet heter men det låter så jävla bra, låten är mestadels rockig och jag har en tendens att lyssna på framförallt trummorna i låtar och denna låt hörs trummorna så bra! Jag tycker det låter lite som 80 tals pop ärligt!

Automatic/ Automatish
Första Humanoid singeln, soundet i refrängen i låten påminner om låtarna i zimmer 483 tycker jag. Jag tror att denna låt lbir en megahit, eller rättare sagt den ÄR det, den är riktigt bra.

World Behind My Wall / Lass Uns Laufen

Den här låten påminner om en annan men kan inte sättap å vilken låt, tycker soundet i refrängen är mycket annorlunda, första tanken då jag hörde det första gången var att denna låt skulle vara bra i en barnfilm xD?? Ja tankarna flyger iväg mycket ibland. Men jag älskar låten

Humanoid
Jag fastnade för denna låt direkt, jag tänkte "Här har dom verkligen fått till det" och som fan att dom har, texten påminner om mig vid vissa situationer, då jag är förbannad exempelvis. Låten som byuter helt sound mer in i låten, det gillar jag mycket! Jag gillar dock den tyska mer än den engelska

Forever Now/ Für Immer Jetzt
En lugn och avslappnad låt, gillar Bills heeey i refrängen, gillar texten mer än soundet i denna låt

Pain Of Love/ Kampf Der Liebe
Denna låt hörde jag första gången i refrängen, en sneak peak typ, och jag gillade låten direkt, låten ger mig styrka! Tycker att texten är väldigt annorlunda

Dogs Unleashed/ Hunde
Denna låt är så jävla bra, också en utan mina favoritlåtar, denna låt påminner faktiskt mycket om 80 talest popkultur, tycker jag. Det var det första jag tänkte då jag hörde låten, och jag tror min mamma skulle gilla den. Mycket annorlunda text också, handlar om hundar, fast den har ju givetvis ett annat budskap ;)


Kommentarer
Postat av: - THE LIFE OF ELIN

Darkside of the sun är sjukt bra! :)

2009-11-18 @ 12:25:43
URL: http://tomoholic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0