Min kamera

Jajamän, nu ska jag köpa lite tillbehör till min kamera . . .så småningom eh. Hittade en sida men billiga filter osv!

Uv filter
UV Filtret tar bort störande Ultraviolett ljus och skyddar objektiv från repor. Ultraviolett ljus är osynlig för ögat men förekommer i bergstrakter & kustområden.


Bilderna till vänster är tagen utan Uv filter och dom till höger är tagen med Uv filter


Polarisationsfilter
Cirkulärt polarisationsfilter (CPL) minskar oönskad reflektion från exempelvis vatten och glas. Färger får ökad mättnad och ser klarare ut. Förbättrar kontrasten mellan en blå himmel och vita moln

Soft focus filter
Är att bilderna blir mjukare

och till sist ett macroset


Total kostnad utan frakt: 427 - inte så farligt tycker jag 0o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0