Att skaffa ett djur vs att inte skaffa ett djur

Igårkväll kom diskussionen om att skaffa ett djur. Pappa verkar ha något emot att skaffa något, vilket jag inte förstår, fast visst ska jag väl respektera det. Så jag frågade honom, varför har du så emot att skaffa ett djur? Våra katter (och hund såklart) får sällskap, och det är trevligt med sällskapsdjur. Han svarar att det blir så svårt att få någon djurvakt då man ska bort i en vecka, javisst det kanske det är, eller egentligen inte för min del, jag känner dom som skulle kunna ställa upp hur lätt som helst. Jag kan förstå att det bli lite krångligare om man skaffar gnagare (jag har inget emot dom! Jag har haft 2 st). Gnagare tänker jag skaffa då jag flyttar hemnifrån

Det råkar nu vara så att jag vill skaffa en katt, ja en kattunge. Den katten vill jag ju såklart ta med mig då jag flyttar hemifrån. Jag kan inte se några som helst problem att skaffa en katt, en katt tar hand om sig själv. oftast. Det poängterade jag till pappa också. Jag är villig att någon gång adoptera en katt från djurskyddet, eller från våran morgontidning, någon gång i alla fall, då jag pratar lite allvar med min pappa.

Eller så gör jag som mamma gjorde då hon var liten, far och köp katten och ta hem den utan att ens frågat. Fast i mammas fall var detta en kanin
Nej så elak ska jag inte vara....eller?


Jag med Mårriz på ryggen


Kommentarer
Postat av: ellen

gör som mamma gjorde på pappa,

säg att vi bara ska ha katten i 5 veckor sen efter 5 veckor säger du att , den går ju bara inte att lämna tillbaka nu, så jag köpte den ahha :D

2009-09-14 @ 21:06:49
Postat av: amanda

jo, så elak ska du vara :)

För ärligt... det finns miljontals katter därute som saknar ägare. eller hur?

Och du kan ta hand om den och den kommer ta hand om sig själv efter ett litet tag, den behvöer bara lite kärlek liksom, som många inte kan ge, som har köpt katt.

så jag tycker så, men jag förtår att man ändå vill ha tillåtelse... det kan kännas rätt bra;P

2009-09-14 @ 21:34:41
URL: http://ershaagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0