Skolarbeten

Såklart gör vi arbeten på skolan, tänkte visa 2 arbeten som jag gjort.

Filmomslag
Vi hade en uppgift på skolan att göra ett filmomslag, så likt originalet som möjligt. Jag valde filmen The Gurudge!

Original


Min egen, det ligger en hel del arbete bakom detta, och visst dom är inte identiska!
Tack till mamma, Malin och Adam Sellin för att jag fick använda bilder på er!



Reklambild
Vi fick välja att göra en reklamaffish antingen med märket Nike eller bilmärket Opel, jag valde Opel

 

Har även gjort ett bokomslag, men jag kan inte hitta det!
Vi har en annan uppgift som jag håller på med nu. Vi ska skriva om en fotograf, sedan ska vi ta ett kort som är inspirerat av fotografens foton. Jag tänkte först på naturfotografen Jörgen Larsson, men det fanns dessvärre inte någon bra fakta om honom. Då kom jag på Christopher Haering, en tysk fotograf som fotat mitt favoritband Tokio Hotel under flera år, men jag hittade inte ens någon fakta om honom, synd.
Så da valde jag fotografen David La Chapelle, han fotar bland annat kändisar!
Och jag har en brilljant ide på hur jag ska ta den inspirerade bilden ;)


Kommentarer
Postat av: A m a n d a [bloggenamandas]

fint. :)

2009-09-10 @ 16:26:27
URL: http://bloggenamandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0