Musiksmak/fördomar

Musiksmak...är det viktigt med vad för musik man lyssnar på? Vissa tycker det, andra inte! Men jag tycker det är riktigt löjligt att det finns dom som absolut inte kan umgås eller prata med någon som lyssnar på musik som den personen ogillar. Varför är det så? Bara för att jag lyssnar på en viss artist eller band betyder inte det att jag är galen eller fullkomligt dum i huvudet? och det innebär inte att jag kommer sitta och prata om det 24/7. Jag respekterar andras musiksmak och inte sitter jag då och snackar på om musiken jag lyssnar på för någon jag vet inte gillar den musiken.
Jag har alltid varit noga med att säga till nya människor om vad jag lyssnar på för musik, jag vill känna att jag är trygg med personen först. Varför? det finns dom som tagit avstånd från mig, undviker att prata med mig. personer som jag gillade. Men dom ville inte ha med mig att göra.
En mycket nära vän jag hade på internet dissade mig för det jag lyssnade på, han bad mig helt enkelt att dra åt helvete och att han inte ville prata med mig mer. Jag tycker det är så jävla ytligt och omoget att bete sig på det där viset. Det finns artister/band jag inte gillar, men inte sitter jag och tänker att den personen vill jag inte lära känns för att hon lyssnat på den artisten eller det bandet.
Det finns mycket man kan gå miste om bara för att man dissar en person för musiksmak, det kan jag lova!
Jag tycker man kan tänka ett steg längre istället för att dra alla över en kam..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0