Tokio Hotel

Här har ni dom, my heroes! Bandet som alla hatar och älskar. Jag började lyssna på dom 2007 då Bill hade sitt svarta spret med blonda slingor och Tom hade sina dreads, och JA jag var jättekär i Bill, han var den enda och he was the one! Jag var i västa fjortisperioden under 2007/08 då jag lyssnade på dom, under dom två åren var det faktiskt som roligast! Iza och jag hittade på en massa galenskap, sånt glömmer man bara inte!

Tokio Hotel är det första band jag verkligen fallit för att lyssna på, jag vet inte hur mycket pengar och tid jag lagt på dessa människor, det lär vara flera 1000 timmar och en massa tusenlappar! och det är för att jag älskar dom, jag är inte galen! Monsoon fick mig att börja lyssna på dom, till en början var det bara deas engelska låtar som gällde, men jag gav dom tyska en chans och dom tyska låtarna var så mycket bättre än dom engelska! Men deras nyaste skiva Humanoid är det faktiskt blandat, där finns det både tyska och engelska som är bra, fast deras tidigare är det bara dom tyska som är bra. Jag är så imponerad och stolt över att dom har kommit så långt idag, att dom fortfarande gör sina låtar på tyska. Ett riktigt macho band skulle ju sluta skriva låtarna på sitt eget språk och börja skriva på engelska om dom riktigt slog igenom, det har inte TH gjort, inte än i alla fall!

2008 skulle TH spela i sverige för första gången den 3 April, vi fick reda på det 5 dagar innan julafton, vilken julklapp! Men saker blev inte riktigt som tänkt, Bill blev sjuk och de fick lov att ställa in hela deras turné. Jag blev verkligen skitledsen, i  flera veckor! Men med tiden så släppte allt, och jag visste att någon gång skulle dom komma hit!
Den 21 Oktober 2009 sitter jag vid skoldatorerna, går in på Kenzas blogg och läser: Tokio Hotel kommer till sverige den 4 Mars och den 5 Mars, haha jag kunde verkligen inte stanna kvar i skolan den dagen, det gick bara inte. Dom skulle spela i sverige på min födelsedag, jag fyller 18 och ska fira min födelsedag på globen med Tokio Hotel! Jag kan inte beskriva hur det kändes eller hur det var, kan bara med ord: Kärlek och lycka på riktigt hög nivå!

Tokio Hotel är och kommer alltid att förbli mitt favoritband!

Ready. Set. Go!


Darkside Of The Sun - Live

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0