Efternamn!

Att byta efternamn vs att inte byta!

Jag har ärligt talat Aldrig och då menar jag verkligen aldrig gillat mitt efternamn...Larsson....
Jag tycker att larsson låter som en megatönt, nörd och ja allt som finns i kategorin töntig! Jag hade faktiskt hellre velat haft min mammas efternamn och hennes efternamn är väldigt ovanligt i sverige, det finns nog bara 2 st i hela sverige som heter det. Jag har flera gånger haft tanken att byta efternamn, men å andra sidan så är jag tveksam, vänner, nära och kära och folk över huvudtaget känner mig som Frida larsson, det skulle då bli konstigt för dom om jag plötsligt bytte, fastdet är ju mitt val, men jag antar att folk fortfarande kommer kalla mig Frida Larsson fast jag har bytt för det är det dom är van vid! Men OM jag någon gång skulle gifta mig så skulle jag byta efternamn, utan tvekan! Jag vill inte att den person jag ska gifta mig med ska heta Larsson i efternamn, inte ens mina framtida barn vill jag ska heta det!
och ja jag vet att min farfar är glad över att både Ellen och jag heter Larsson, men jag kommer inte att sprida mitt efternamn vidare, tyvärr!

Om jag då skulle byta efternamn vad skulle jag då välja? Antingen skulle jag ta mammas, eller så skulle jag kunna tänka mig ta min mormors, eller så får man hitta på ett eget, men det är ju hur svårt som helst!

Jag får helt enkelt se hur jag gör, det kostar ju att byta efternamn och så..

Kommentarer
Postat av: ellen (:

jag vill heta huhtala

2010-06-22 @ 19:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0