Summer places!

Tänkte prata lite om så kallade "sommarställen". På somarna finns det många som alltid gör samma sak dvs "åka ut med båten" eller "åka ut till stugan". Det är samma för mig (och ja, min syster också!).

Ända sedan jag föddes så har åtminstonde jag alltid varit i Myckelgensjö nästan varenda år, min mormor lånade en stuga där, och hon är uppväxt där så det finns släkt och vänner där. Det är så härligt att åka dit, det är så lugnt och det är i stort sätt som att leva på landet, här finns hästar, kossor och en stor ladugård. Jag cyklar alltid då jag ska någonstans då jag är där, det är inte direkt en stor by. Alla känner alla där. Jag satt och kollade på gamla foton från då vi firade jul där för längesedan, jag mindes hur otroligt mycket jag tyckte om att vara där, jag ville aldrig åka därifrån, och nu plötsligt så är mamma ägare till ett hus där, hennes moster sålde huset till henne. Det är lite sjukt tycker jag :)
Lite bilder från Myckelgensjö:






Sandslån

För ungefär hmm..vad ska jag tippa på..8 år sedan så köpte farmor en husvagn, hon placerade den på Sandslån i Nyland. Sandslån är ett jättefint område! Självaste campingen befinner sig på en fin liten Ö, det tar väl kanske drygt 10 minuter att gå runt hela ön. Det är dit jag längtar som mest då sommaren börjar komma, jag var där praktiskt taget hela sommaren förra året. Det finns så otroligt trevliga människor där, och när jag åker dit så lämnar jag alla bekymmer där hemma och jag oroar eller stressar inte alls över något då jag är där.
Denna sommar känns som att den kommer bli annorlunda, vilket jag är lite ledsen över. Kanske var det sista sommaren jag var där eller så är detta sista sommaren jag är där, jag vet inte. Men hur som helst så älskar jag detta ställe!
Bilder från Sandslån:




Rättvik
Sedan dom senaste åren har jag följt med Stina till Rättvik på Classic Car Week, jag var där 2007 och 2009, och så verkar det som att det bli i år också :) Tycker om Rättvik mycket! En trevlig liten stad, man är ju där mest för bilarnas skull och det har jag inget emot, tycker om bilträffar, cruisingar och sånt. Skulle vilja åka på Power Meet i Västerås någon gång också!
Bilder från Rättvik: Bilderna är väldigt småa, och då skyller jag på våran gamla dator som krashade, och dom få bilder jag har är uppladdade på min bilddagbok..stor besvikelse måste jag säga, för bilderna jag tog blev riktigt bra..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0