Det är ju ny generation nu, eller vad trodde du?

Jag satt med Stina och pratade om de äldres syn på oss ungdomar.
Jag har flera gånger sagt till både mormor,morfar och farmor att min framtida kille kommer troligast att röka, snusa eller dricka. När jag säger det så blir dom näst intill förskräckta, ja men i vilken värld lever vi i? Det är ju inte så att vi lever i deras tid då cigaretter inte ens var tillverkade xD Nejmen ni fattar precis vad jag menar, och vad är egentligen för fel på att han festar, röker eller snusar? Det är ju inte direkt så att jag kommer börja göra det för att han gör just dom grejerna, och tycker inte min familj om honom ja det är deras problem. Ärligt talat så skulle jag inte bryr mig så mycket om killen gör dessa grejer, han kanske inte gör någon av grejerna heller!
Visst kan jag hitta en som inte gör dessa grejer, men då känns det som att då måste jag leta ihjäl mig.

Som Stina sade: Dom tror ju att du ska komma med värsta kostymsnissen xD haha ja det ligger nog lite sanning i det skulle jag tro. Tror dom äldre måste inse det, (I alla fall mina mor och farföräldrar) att det är ju lite dagens ungdom, dom flersta dricker, röker eller snusar, så jag ser inte något ovanligt i det.
Jag kommer aldrig glömma bort farmors reaktion när jag sade det till henne, hon blev storögd och helt förvirrad. Hur kan du vilja vara med en sådan? Men det får du ju inte???
Jag har inte sagt att jag VILL att han ska göra just dom grejerna, att han dricker bryr jag mig inte så mycket om, om han röker eller snusar, visst bryr jag mig lite, men det är fan hans eget problem. Jag kommer ju inte direkt dissa honom för att han gör dessa grejer om jag är kär.

Han blir ju inte världens idiot om han skulle göra dessa saker!

Kommentarer
Postat av: emelie

sv; tack!

2010-10-13 @ 23:10:36
URL: http://eemlliie.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har rätt i att det egentligen inte är något fel på ifall personen i fråga skulle röka, snusa och/eller festa. Alla gör ju som de vill och om det ligger i hans personlighet och du tycker om den så behöver man ju inte fundera så mycket kring det.

Det finns faktiskt de killar också som inte röker,dricker och snusar.. och med att du skulle behöva leta ihjäl dig.. vännen.. om det du verkligen vill ha en, och du känner att en person som inte skulle göra något av dessa sakerna, då är det värt att leta tills du hittar någon. Det handlar ju om att ni båda ska trivas med vad båda partner väljer att göra. Om du vill ha mysiga hemmakvällar med film och gott och han vill festa hela tiden.. då är han kanske inte riktigt rätt för DIG. det betyder varken att det är något fel på dig eller han.. ni är bara olika människor som fungerar olika och tycker om olika.

Det är inget fel på att ha krav på vad du vill ha för kille. Var kräsen! Annars hamnar du kanske tillsammans med en idiot som du totalförälskar dig i som tillslut sårar dig på djupet.

2010-10-14 @ 23:10:38
URL: http://veenus.se
Postat av: Amanda

du har rätt i att det egentligen inte är något fel på ifall personen i fråga skulle röka, snusa och/eller festa. Alla gör ju som de vill och om det ligger i hans personlighet och du tycker om den så behöver man ju inte fundera så mycket kring det.

Det finns faktiskt de killar också som inte röker,dricker och snusar.. och det med att du skulle behöva leta ihjäl dig.. vännen.. om du verkligen vill ha en, och du känner att en person som inte skulle göra något av dessa sakerna är rätt, då är det värt att leta tills du hittar någon. Det handlar ju om att ni båda ska trivas med vad båda partner väljer att göra. Om du vill ha mysiga hemmakvällar med film och gott och han vill festa hela tiden.. då är han kanske inte riktigt rätt för DIG. det betyder varken att det är något fel på dig eller han.. ni är bara olika människor som fungerar olika och tycker om olika.

Det är inget fel på att ha krav på vad du vill ha för kille. Var kräsen! Annars hamnar du kanske tillsammans med en idiot som du totalförälskar dig i som tillslut sårar dig på djupet.

2010-10-14 @ 23:21:45
URL: http://veenus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0