Dumt sagt!

Detta är ganska ovärt att ta upp, men jag gör det i alla fall!
Jag förstår inte att folk har hjärta att säga och skriva till andra människor att dom är fula, eller inte ser bra ut, vad får man utav det egentligen? Sånt där kan man lika bra hålla för sig själv. Det kan bli väldigt personligt för vissa som verkligen tar åt sig. Jag har råkat ut för människor som skrivit till mig att jag är ful. Jag tar inte åt mig, för jag tycker dessa människor som sade det till mig är ytliga idioter, samtidigt så tänker jag, är ni så snygga själva?. Jag känner dom som faktiskt blivit riktigt ledsna på grund av denna situation att någon sagt att man är ful. Man ska inte döma folk efter utseende, ska man ha den inställningen att "mina vänner ska se bra ut" tycker jag man kan dra sin kos, vad spelar det för roll egentligen?.

En annan sak som jag tycker är värd att ta upp medans jag diskuterar utseende och fördomar. "Om din stil sticker ut mycket, kan du bli bestraffad av omgivningen" dvs att du blir utfryst och ignorerad. Ja det är faktiskt verkligheten, det måste jag hålla med om. Min stil för 2 år sedan var inte alls lik den jag har nu, och visst kan jag se öfrändringar nu jämfört med hur det var förut. Men jag tycker det är så onödigt och dumt att döma efter stil, men det är så det går till. Tydligen.

Acceptera att vi alla ser olika ut, lev med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0