3 år

I år är det 3 år sedan mamma och pappa flyttade ifrån varandra. Jag förvånas över vad tiden går fort, jag låg och tänkte på detta då jag lagt mig igårkväll.
Jag bor permanent hos min pappa, vilket jag inte alls trodde jag skulle göra i början. Atmosfären i början hemma var som ett stort svart energimoln, jag ville inte alls vara hemma då. Jag bodde under vissa veckor hos mamma, men jag är så hemmakär så det slutade alltid med att jag blev hos pappa. Att ta det beslutet att jag skulle bo permanent hos pappa var jobbigt, jag trodde jag skulle såra mamma och göra henne jätteledsen. Jag var jätteledsen och fick jättedåligt samvete. Jag gillade inte heller lägenheten mamma bodde i just då i Bonäset, den var för liten. 
Nu har mamma flyttat till en större lägenhet i Järved, trivs bättre där, och jag är definitivt hos mamma mycket mer nu för tiden.

Jag visste inte att jag själv skulle känna mig så bunden till där jag verkligen bor, har bott i huset i över 10 år. Som pappa frågade mig för ett tag sedan: Hur ska det gå för dig när du flyttar hemifrån?
Men det är en helt annan sak, jag är redo att flytta hemifrån. Det kommer förstås att kännas riktgit konstigt, men jag är endå 100% redo att göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0