Katastrofen i Japan

Tänker på de som gått bort och har blivit drabbade av tsunamin.
Jag tänkte ta upp det här med situationen i Japan. Jag har följt det som har hänt i Japan sedan i fredags då det inträffade, jag tycker det är intressant och vill veta vad som händer. Det verkar total kaos där, det är inte bara tsunamin och jordbävningarna som oroar Japanerna, utan även kärnkraftverket Fukushima som redan exploderat 2 st reaktorer, när jag hörde att den andra reaktoren exploderat tänkte jag vilken extrem otur de fick med dessa kärkraftverk, för det känns nästan som att det finns en risk att alla reaktorerna exploderar eftersom man inte ens kan vara i närheten av reaktorerna nu på grund utan radioaktivitet, det senaste jag läst nu är att radioaktivt regn hotar de som bor i Tokyo.

Jag har tittat på en massa videos med turister och japaner som filmat efterskalven i Japan, det verkar som att det aldrig kommer att sluta, det hade nyligen skett ett nytt efterskalv utanför Japan mitt på dagen idag som var kraftigt och därmed en ny tsunamivarning, skulle tycka det var riktgit hemska om det inträffade en tsunami igen. Snacka om jobbigt läge.
I samband med tsunamin så har jag även tittat på tsunamin som inträffade i Thailand 2004, det är också hemskt och se på det ser mer verklighetstroget på något vis än det som visats i japan, för det är som turister som filmar i Thailand. Tycker det ser så otäckt ut, har ju drömt en del mardrömmar om tsunamis och sånt förut.

Jag kände bara att det här var helt enkelt något jag ville skriva om, och eftersom detta är en fotoblogg tänker jag ladda upp lite bilder från Japan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0