Själv då?

Asså jag har märkt en sak som stör mig lite ibland när jag pratar med folk. Man frågar hur den personen mår, eller man frågar bara något allmänt, och så får man ingen respons, dvs att den personen svarar på min fråga och sedan frågar mig, själv då? Jag får bara en känsla av att den personen då inte vill fortsätta prata, eller så känner jag mig egoistisk och berättar själv exempelvis hur jag mår, fast den personen i fråga inte alls är intresserad av att veta det? 
Det känns ibland som att det bara är jag som ställer nya frågor och försöker hålla samtalet uppe. Visst man kan väl också säga saker utan att få frågan, själv då? Men man känner sig bättre till mods om man får den frågan.

Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0