Framtiden återigen!

Hade en diskussion med mamma förra veckan om nästa år då jag går ut skolan. Jag har så länge jag kan minnas drömt om att flytta till Göteborg, men jag förstår att dom inte vill skicka mig dit, jag är inte redo för det och blablabla, dom har rätt.
Så jag gav Västernorrland en chans till. Pappa pratade något om en Högskola i Nyland, (den skolan hade mamma tydligen tipsat mig om tidigare, men då har jag väl varit så arg på henne så jag vägrat lyssna). Så jag sökte på "Högskola i Nyland" och fick slutligen fram Hola Folkhögskola, ligger i Prästmon i Nyland, och där finns det även Fotoinriktning!
Det fick mig nämligen att tänka om, jag ser det till en fördel om jag skulle flytta dit. Dels för att det blir närmare hem, och Nyland är ett ställe jag känner till väl.

Till ansökan bifogar du:
Ett personligt brev
5 bilders reportage på temat ”Utanför”
E-posta dina bilder, bifoga en CD eller kopior (max A4)
Källa: http://www.folk-hogskola.se/Foto_10079.htm

Man kan bo på skolan, hyran ligger på 3600, där ingår lunch och frukost.
Men ÄRLIGT så är jag inte alls sugen på att bo på skolan, MEN om det inte finns något annat att vända sig till får man väl helt enkent bo där. Jag har ingen direkt anledning till varför jag inte vill bo på skolan, jag vill helt enkelt inte. Så jag fortsatte att leta hyresrätter i Kramfors och hittade förvånande en bostad i Sandslån! Hyran ligger på 3.505, el, vatten och värme ingår i hyran.
Jag ska prata med Studievägledaren på onsdag och då tänker jag ta upp lite av dessa saker. Så får an väl se vad som händer framöver. Jag oroar mig för detta lika mycket som jag oroar mig för körortet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0