Beslut och handlingar

Jag har nästan alltid varit osäker på olika saker när det kommer till mig själv och mina beslut. Jag dagdrömmer för mycket, och ibland känns det som att mina beslut och handlingar kommer från mitt dagdrömmeri. Det är då jag måste ta ett steg tillbaka och fråga: Vill jag verkligen det här?

Jag har haft perioder då mina beslut och handlingar styrts av mina dagdrömmar, vilken jag inte insåg just då. Jag var desperat. När jag tänker tillbaka så skäms jag över mig själv, men det var något som hindrade mig från att göra dom beslut jag tänkt göra. Nu i efterhand vet jag att det var min inre röst som intalade mig om att detta kan knappast resultera till något bra, det kunde bara bli värre. Tack och lov för att jag inte gjorde något som jag verkligen skulle fått skämmas över i flera år.
Mycket har hänt med mig det senaste året, jag känner att jag har mognat mer, jag bryr mig inte lika mycket om saker - The older I get, the less I care. "Det är nu eller aldrig" är något jag börjat sträva efter, just för att det är mycket som kommer att förändras. Jag tänker en gång extra innan jag tar ett beslut, är det värt det? Vill jag verkligen det? - Visst har jag gjort många misstag, det gör väl alla? Det är mänskligt.
Jag skrev detta i min lilla antecklingsbok inatt då jag inte kunde somna. Som ni ser så är jag ganska så tankspridd kvällstid, och då måste det bara ner på papper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0