Omvändningar

Ibland blir jag faktiskt imponerad över hur mina dagar plötsligt kan vända om helt. Vad menar jag med det då? Jo, dagens gång har varit riktigt bra, tills jag kom hem och kände på mig att något var inte riktigt som det skulle.

Det var Mårriz.
Mårriz ser inte alls ut att må bra, han har blivigt väldigt mager och han är inte alls den katt han borde vara. Vi ger honom mycket mat, men han äter inte. Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag att han bara väntar, och jag tror inte det är långt kvar. Jag kan ha fel, men just nu ser det inte bra ut. Han bara ÄR just nu och han är faktiskt 11 år. Vi tänker börja med att prova ge honom annan mat, men fungerar inte det så blir det vetrinärbesök så får vi höra vad dom säger. Jag tror vi får förbereda oss mentalt att Mårriz kanske inte finns hos oss om några månader.
Jag har gråtit hela kvällen, gosat med Mårriz och tittat till honom. Mårriz har alltid varit en katt som nästan alltid jamar till svar, en pratglad sådan! Jag ser på honom när jag pratar med honom att han desperat försöker att ge mig ett svar för att vara snäll, och han gör det.
Jag har alltid varit van med att se en pigg och glad katt, hans blick var alltid livfull. Nu finns inte den katten kvar.
Jag har alltid tänkt bort tanken med att en dag kommer inte Mårriz att finnas hos oss, just för att han och jag har en speciell relation med varandra.

Ja just nu vet jag inte om jag har så mycket mer att säga..

Ni får tycka att jag är fånig för att jag gråter över en katt, en det står jag för. Jag älskar honom!






Kommentarer
Postat av: ellen (:

tack, nu fick du mig att gråta ännu mer,.. ;(

2010-02-02 @ 15:39:41
URL: http://konditiontest.blogg.se/
Postat av: emelie

åh :(

han är juh värledns sötaste katt!

&jag förstår att du gråter, för det tro jag alla skulle gjort, specielt över en katt som mårris,

hoppas han bli bra&lever länge!

+fina bilder <3

2010-02-06 @ 14:45:58
URL: http://eemlliee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0