The Ark

Såhär ser The Ark ut i nuläget, men då jag började lyssna på dom 2004 så hade Ola salo långt svart hår med ljusa slingor. Jag HATADE The Ark från början, deras låt One Of Us Is Gonna Die Young spelades på radion flera gånger i timmen, jag blev dötrött på att höra dom och det blev inte mycket bättre av att pappa och Ellen tyckte dom var bra. Jag vet inte hur eller varför men av någon anledning så fångade dom mitt intresse, Ellen hade en tidning där Ola Salo var med i. Jag gav dom en chans till, Ellen hade en skiva med deras låt i, jag lyssnade på låten och jag blev fast! Några månader efter så köpte jag State Of The Ark, jag kan alla låtarna på den skivan utantill. Sedan släppte dom Prayer For The Weekend, den tyckte jag inte var lika bra som dom tidigare skivor dom släppt, har för mig att Prayer For The Weekend har ett tema eftersom Ola Salo spelade Jesus i musikalen Jesus christ superstar gjorde dom en skiva i samband med den musikalen, sedan svalnade intresset för dom, jag tror det var för att dom tog 4 års paus! Och nu har dom släppt In Full Regalia och den skivan älskar jag, låtarna är precis som The Arks låtar beskrivs, glada. När man är på dåligt humör kan man alltid lyssna på dom och bli lite gladare, bara för att dras musik är det, helt underbart! och Ola Salo är verkligen en människa som bjuder på sig själv, han är spontan och väldigt rolig! Fler sånna människor till folket :)

The Ark var det första band jag började lyssna väldigt mycket på, men jag var inget big fan av dom. The Ark är mina hjältar number 2, mina hjältar number 1 kommer nästa vecka ;)

It Takes A Fool To Remain Sane - (är nog deras populäraste låt)


Clamour For Glamour


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0