Eller inte?

Tanken har slagit mig, om framtiden och sånt. Vill jag verkligen fortsätta att gå på skola efter gymnasiet? Jag blir mer och mer osäker på det, om jag verkligen vill. Jag ska ta tag i jobbsökandet imorgon efter skolan, och hoppas att man kanske får napp. För skulle jag få ett jobb här hemma, tänker jag inte fortsätta med skola.
Jag har i alla fall bestämt mig för att söka till en skola och hoppas på positiva besked! Grejen är den att jag vill inte alls sitta och studera i Kramfors, det finns bara en skola här i norrland som har foto och det är den i Kramfors, och jag vill fortsätta studera fotografering efter gymnasiet, fast inte här! Jag vill studera i någon större stad, Göteborg, där skulle jag ha sökt in på fotolinjen på Göteborgs universitet. Jag vet att jag kanske inte är fullt redo att flytta hemifrån, MEN om jag skulle komma in på den där skolan skulle det inte finnas någon återvändo för min del, då skulle jag utan tvekan flytta dit.

Hade jag haft ett jobb och sparat mina pengar hade jag utan tvekan flyttat till Göteborg och sökt jobb där. Men jag antar väl att jag får börja här i Övik, där det knappt finns jobbmöjligheter. Tro mig, jag känner folk som sökt jobb här i 2 år men inget företag har hört av sig till någon av dom människorna.

Nu ska jag gå och tillaga kyckling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0