Djurplågeri!

Ett ämne värt att tas upp!

Jag blir så förbannad, upprörd och ledsen gällande djurplågeri! Ta exempel dom stackars gåsarna som plockas levande eller utan bedövning, jag blev så ledsen när det kom ut att dom stackarna får lida så mycket, jag har slutat sova i duntäcke och använda dunjacka då jag fick reda på detta! och så nu dom stackars minkarna som käkar upp varandra!

Jag har läst på en hemsida att i Bulgarien har dom hängt upp levande hundar i krokar ovanför poolar bara för att se hur dom lider, eller se hur länge dom står ut.

Samt har jag sett en video jag fick av en kompis, där dom slår levande tvättbjörnar med baseballträ, gjorde dom det skulle dom få en sprillans ny bil. Jag kunde inte se hela videon, det blev för mycket.

Stackars djur som utsätts för djurplågeri säger jag bara!

Ibland ser jag på min hund och tänker "Gud vad bra han har det" för det har han verkligen jämfört med dom stackars djur man ser på ASPCA (The american society for the prevention of cruelty to animals) på Animal Planet, det är vanvårdade djur, djur som kan vara riktigt illa ute..herregud det är levande varelser vi pratar om, inte någon leksak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0