Det kom snö!

Föga fårvånad jag blev då man tittade ut genom fönstret och det ligger en massa snö på backen. Jag gillar inte alls vintern, men när det har snöat jättemycket och det är snö på träd och buskar så är det faktiskt väldigt fint ute.

Vintern är liksom ..grå och trist tycker jag, hösten är den mest färgglada årstiden, fast sommaren tycker jag är ganska så färgglad också.
Jag tycker det kommer fram mer negativitet på vintern än på sommaren, jag ska ta några exempel:
På vintern är jag alltid trött, det spelar ingen roll hur länge jag sovit, jag är endå lika trött.
Jag har svårt för att somna och somna om - det kan ta upp till 3 timmar för mig att somna ibland, sedan helt automatiskt så vaknar jag oftast en timma innan jag ska kliva upp, vilket innebär att jag somnar om och är dötrött då jag ska kliva upp.
Vaknar jag 8:00 en lördagmorgon så kan jag inte somna om heller för då tar det ca 3 timmar för mig att somna om igen
- asså är detta psykiskt eller? Jag börjar nästan tro det...aja.
Jag blir ofta mer nedstämd och ledsen på vintern
Vintern är helt enkelt inte min årstid.

Sommaren har däremot med sig mycket positivt:
Jag blir mycket piggare och gladare
Jag sover oftast hela nätterna utan att vakna
Jag är inte dödstrött på morgonarna
Osvosv

Herergud hur kan jag skriva om något sååå ointressant, väder och årstider..snacka om svenskt.

Hur är det mer er? Märker ni någon skillnad på sommaren och vintern?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0