Alkohol och Tobak

Det här är något jag inte har skrivit om, så jag tänkte göra det.
Jag tänker säga det helt ärligt, ja jag har rökt. 2-3 ggr har jag gjort det, jag tänker inte säga när eller med vem. Mamma och pappa vet om att jag har provat, jag förstog att dom inte skulle bli arga för jag hade intte börjat med det. Jag var lite rädd att jag skulle falla i något beroende, men jag har inte haft några problem med det. På insparken rökte alla i mitt sällskap förutom jag, jag stog emot, jag ville inte. Så jag kan säga helt ärligt att jag röker inte och jag kommer nog aldrig att börja med det heller.

När det kommmer till alkohol så har jag inte kommit i kontakt med alokhol förrän i år. Tidigare så har jag faktiskt inte varit så intresserad av att dricka, har inte sett någon vettig anledning till det - det gör jag inte nu heller men. Jag har aldrig blivit riktigt full någon gång, jag dricker tills jag känner att det är bra. Visst har jag på känn att det kommer gå utför ågon gång, men det är då det.
Att barn i åldern 12-13 börjat dricka tycker jag gränsen gått, kan dom verkligen hantera alkoholen när man är så liten? Tycker det är hemskt. Jag vet ärlit inte vilken ålder som är liksom bäst och mognast ch börja på, jag mena alla är ju olika, kanske 17-18?? Många börjar väl kanske vid 15-16.
Jag festar inte varendavarenda helg heller. - Tycker ni att jag är tråkig? Jahapp, det är ju erat problem. Ni känner mig inte ;)

Kommentarer
Postat av: elsy

Bra FRida,du e en klok tjej

2010-10-24 @ 14:26:46
Postat av: Jennie



Ja det är sorgligt när man ser trettonåringar med en cigg och en öl i handen. Skulle dö om mina barn gör så i den åldern. Nej de får vara inlåsta tills de fyllt 25 ;)

2010-10-24 @ 15:09:00
URL: http://egosidan.blogg.se/
Postat av: ellen

jamen vafan det finns ju dom i min klass (7an!) som håller på man blir ju ba wtf ?



TUR ATT VI ÄR FINA FLICKOR DÅ!

2010-10-26 @ 18:37:09
URL: http://eeellenn.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0