Maten

Jag är väldigt kräsen när det gäller mat, och det är något jag verkligen inte gillar med mig själv. Jag vet att det kanske inte intresserar er som läser men jag gissar att det finns många som har det precis som jag?
Jag är superdålig på att äta frukost, ett Oboyglas, ibland tar jag en macka också. Jag brukar sällan ha pålägg på mackorna, tycker knappt om pålägg. Men jag vet ju själv att en limpa med ost, skinka och gurka är hur gott som helst, men det är som att det är något som stoppar mig från att äta på morgonen, och tvingar jag mig i frukost mår jag tillslut illa. Jag måste vara vaken misnt 3 timmar inann jag kan äta frukost.

När det kommer till mat kan det bli en väldigt låång lista på mat jag inte tycker särskilt mycket om. Potatismos hatar jag, det har jag inte ätit på säkert 3 år. Potatis gillar jag egentligen inte heller, eller ja det beror helt på vad man har till potatisen förstås! Fisk gillar jag inte heller, lax och regnbåge går väl an! Stekt falukorv gillar jag inte, ska jag äta stekt falukorv får den knappt vara stekt allt, gillar inte då det är bränt!
Som ni ser så är det här fasen ett problem, jag vill inte alls att det ska vara sådär, men det är väl det som gör till den jag är. Visst folk kommer säga, men gör något åt det då, men jag tänker ju inte sitt och tvinga i mig mat som jag inte tycker om ellerhur? Jag kommer definitivt inte att äta mat jag ogillar när jag flyttar hemifrån heller.

Tycker synd om min familj som får utstå det här, visst ibland får jag anpassa mig till den mat dom gör, och ibland anpassar dom sig till mig, det är helt olika. Det är ju inte så att farmor eller mormor serverar mig fisk om jag åker och hälsar på dom liksom, för dom vet vilken mat jag gillar och inte.

Jag vill avsluta med och säga att jag lider inte av någon sjukdom eller någonting, det är bara det att jag helt enkelt är ävldigt kräsen när det gäller mat!


Kommentarer
Postat av: Ida we

Men du, jag är också jättekräsen. Det finns nästan ingen mat jag gillar. Det finns saker som jag kan äta, men iinte gilar så mycket egentligen. Däremot älskar jag frukost, det är det enda som jag verkligen gillar, typ bröd, mjölk och yoghurt. Men inte mat... Mina föräldrar har fått gjort annan mat, eller tagit till sidan för att jag inte vill äta typ såsen eller en speciellt ingridiens. När man tänker efter är det... nog jobbigt för dem...

2011-05-14 @ 16:47:36
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: ellen

haha men jag gillar att när jag är hos farmor så ger hon ju mig tamefan lök,purjolök & tomat i maten än fast jag knappt äter det hahah vafaaan lixom :)

2011-05-15 @ 21:38:03
URL: http://elllenlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0